” هم اندیشی زنان کارآفرین صادرکننده کردستان “

گزارش دومین هم اندیشی زنان کارآفرین در حوزه صادرات کالا و خدمات (استان کردستان)

aaaaaaaa89898989
روز چهارشنبه 22 شهریورماه دومین هم اندیشی زنان کارآفرین در حوزه صادرات کالا و خدمات به همت انجمن زنان مدیر کارآفرین با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی استان کردستان در سالن کنفرانس سازمان برگزار شد.
در این نشست که با حضور تعدادی از زنان تولید کننده و صادرکننده استان، مسئولین مرتبط و هیات مدیره و نمایندگان انجمن و سازمان توسعه تجارت آغاز شد، ابتدا آقای خلیقی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت به شرح سیاست ها و برنامه های این سازمان پرداخت و پس از آن آقایان حسینی رییس اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و نیز رییس اتحادیه صادرکنندگان استان و دیگر نمایندگان دستگاه های مرتبط به شرح مأموریت های سازمانی خود و گزارش وضعیت صادرات در استان پرداختند. پس از آن فخرالسادات محتشمی پور ضمن تشکر از تدارک کنندگان برنامه به معرفی انجمن و فعالیت های آن و نیز سوابق هم اندیشی زنان صادرکننده پرداخت و اظهار امیدواری کرد در چارچوب تفاهم نامه امضا شده توسط انجمن و سازمان توسعه تجارت به زودی شاهد توسعه کمی و کیفی صادرات توسط زنان باشیم.

aaaaaaaaaaaaaaa111111111111111
بخش بعدی برنامه با مدیریت خانم فیروزه صابر به شنیدن تجارب کارآفرینی و کسب و کار زنان استان در ارتباط با صادرات و چالش ها و به ویژه فرصت های موجود در منطقه اختصاص داشت و در پایان جمع بندی انجمن در نخستین هم اندیشی زنان کارآفرین و صادرکننده کالا و خدمات در کردستان
از مجموعه مسائل مطرح شده به شرح زیر بیان شد:
فرصت هاى موجود در استان کردستان:
– قرارگرفتن در مدار مرزی با عراق
– فرهنگ مشترک با بخشی از آنسوی مرز
– حضور زنان (اندک) در فرایند صادرات
ضمن آنکه بسیاری از مسائل مربوط به صادرات برای کل جامعه اعم از زن و مرد است، اما شکاف برای زنان بیشتر است.
در مرحله شروع:
نیاز به آشنایی به بازار، نیاز به آموزش و مهارت در مورد بازاریابی و بازارشناسی و مشاوره (ترویج)
کمک به حضور آنان در نمایشگاه، برقراری حضور در شبکه های ارتباطی
در مرحله توسعه :
آشنایی با مفاهیم نوی فرایندها و روند های نوین ، استانداردهای برتر (مانند کیفیت محصول و بسته بندی)
نقش دولت: زیرساختى، آموزش، اصلاح قوانین با درنظرگرفتن گوناگونی موقعيت اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی استانهای کشور
نقش تشکل ها: ارائه مدل های موفق و انتقال تجارب، ایجاد کلینیک های تخصصی مشاوره در اتاق بازرگانی، ایجاد شبکه های صادرکنندگان

اشتراک گذاری این نوشته در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR