دومین کارگاه مروری بر عوامل موفقیت کسب وکار زنان

دومین کارگاه مروری بر عوامل موفقیت کسب وکار زنان 23 آبان ماه
در این کارگاه که به صورت مشترک توسط خانم ها فیرزه صابر و خدیجه یارعلی مدیریت شد، ابتدا خانم یارعلی با بیان خلاصه ای از جلسه ی گذشته کارگاه، به یادآوری نکات مهم مطرح شده در آن پرداخت. و خانم صابر نیز در مورد عوامل موفقیت کسب و کار زنان از عوامل فردی، سازمانی، محیطی و تاثیر هریک از آنها توضیحاتی داد.
aaaaaaa222222244445555
پس از آن با مشارکت حضار، چک لیستی از عوامل موفقیت کسب و کار زنان به شرح زیر مطرح شد:
پشتکار، توانایی های فردی، داشتن تیم، ایده، دانش فنی، برنامه ریزی مناسب، مسئولیت پذیری، سرمایه، نیازسنجی، دسترسی به منابع اطلاعاتی، علاقه مندی به رشد، انگیزه، پیشرفت، مردم داری، بازاریابی مناسب، عدم ترس از شکست، ریسک پذیری، استقلال، تاثیر اجتماعی، توانایی مدیریت و رهبری و…
از لیست موجود، عوامل فردی، محیطی و سازمانی در دسته بندی مجزا قرار گرفت و بر این نکته تأکید شد: “زمانی که مرز بین عوامل فردی، سازمانی و محیطی مشخص شود و فرد صاحب کسب وکار قابلیت تمیز دادن آنها را داشته باشد، می تواند نقاط منفی را شناسایی و رفع کند و به تقویت نقاط مثبت بپردازد.”
aaaaaarrrrr5656
سپس خانم صابر به تبیین مباحث مربوط به هدف گذاری، بهره مندی از فرصت ها، خودارزیابی، واقع گرایی و بهتر بودن (نه لزوماً خوب بودن) پرداخت و تأکید کرد که خودارزیابی (فردی و سازمانی) در تمام مراحل کسب و کار باید انجام شود.
نکته: در زمینه ی پست های عالی، زنان ترجیح می دهند وارد نشوند و به دلایل مختلف تمایل دارند که در رده ی میانی باقی بمانند.
در بخش بعدی کارگاه با تشکیل کارگروه های 4 نفره از حضار خواسته شد برای عوامل موفقیت فردی، سازمانی، محیطی خود 3 مورد را ذکر کنند و آن ها را در گروه های خود به بحث بگذارند تا نکات مشترک به دست آید و پس از آن نماینده هر گروه به ارائه گزارش نتایج بحث و گفتگوی خود در رابطه با عوامل سه گانه موفقیت در کسب و کار پرداخت.
و در ادامه خانم صابر نکات زیر را مورد تأکید قرار داد:
رهبری بر محیط
رهبری سازمانی
رهبری بر فرد
بین سه مورد رهبری فردی، سازمانی و محیطی باید تعادل برقرار باشد.
aaaaaaawwww222
در این بخش تجارب شکست برخی شرکت کنندگان مطرح شد که براساس آن پیشنهاد شد کارگاهی با موضوع خشونت جنسی و تاثیر آن بر کسب و کار زنان با تکیه بر تجارب موردی، در انجمن برگزار شود.
نکته: در راه اندازی کسب و کار باید توجه کنیم که چه ارزشی خلق می کنیم. چرا که ارزشی که خلق می شود مهمترین نتیجه و ثمره کار است.
در پایان از شرکت کنندگان در کارگاه دوم بررسی عوامل موفقیت زنان کارآفرین و صاحب کسب و کار خواسته شد 3 عوامل کلیدی که موجبات موفقیت فردی، سازمانی، محیطی می شود را در مورد خود و کسب و کار خود جستجو نموده و به کمیته مشاوره اعلام نمایند.
لازم به ذکر است کارگاه اول پیش از این در محل دفتر انجمن برگزار شده بود که شرکت کنندگان درخواست تکمیل مباحث را در کارگاه دوم داشتند و بر همین اساس کارگاه دوم تشکیل شد و مورد استقبال اعضای محترم قرار گرفت.
aaaaassss11111
بدیهی است طرح مباحث در کارگاه ها و نشست ها بهتر از ارزیابی های فردی می تواند به شناخت بهتر و واقعی تر از نقاط قوت و ضعف کسب و کارها منجر شود و راه کارهایی که بر اساس خرد جمعی و تجارب مشترک به دست می آید در رفع مشکلات و توسعه کسب و کارها کارآمدتر است.

اشتراک گذاری این نوشته در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
fa_IR